Je voetafdruk

30 augustus 2024 t/m 26 januari 2025
Allard Pierson

Groene doeners

Laat je inspireren door zes mensen die zich op een bijzondere manier inzetten voor een duurzamere wereld. Speciaal voor de tentoonstelling De roep van de o’o. Natuur onder druk in Allard Pierson heeft het Klimaatmuseum deze groene doeners gecureerd en hun verhalen vormgegeven.

De groene doeners

Dennis Vink (Plantbased Dennis)
Bioloog, dierenrechtenactivist, vegan influencer
Rozemarijn van ‘t Einde
Theoloog, criminoloog, geestelijk verzorger, activist
Jaap Fris & Niels Moshagen
Boeren en oprichters van de regeneratieve boerderij Erve Kiekebos
Samira I. Ibrahim
Theoloog, hydroloog, klimaatonderzoeker
Thomas van der Steen
Student, activist klimaatrechtvaardigheid
Shinta Oosterwaal
Econoom, schrijver, spreker, onderzoeker

Tussen hoop en wanhoop

De groene doeners voelen zich soms wanhopig, maar doordat ze in actie komen zijn ze uiteindelijk toch hoopvol. Ze hebben ieder ook een belangrijke oproep aan jou. Ontdek ze allemaal en kom zelf ook in actie voor de natuur en een beter klimaat.

Waar wachten we nog op?

De roep van de o’o en de verhalen van de groene doeners maken één ding duidelijk: verduurzaming kan niet langer wachten. Dus, wat gaan we doen? Houden we vast aan huidige gewoontes, of zetten we alles op alles om de systemen om ons heen te veranderen en ons gedrag aan te passen? Samen keren we het tij.

Natuur onder druk

Groene doeners is onderdeel van de tentoonstelling De roep van de o’o. Natuur onder druk in Allard Pierson. De tentoonstelling gaat over de relatie tussen de West-Europese mens en de natuur, en over het versnelde uitsterven van vele plant- en diersoorten.

Actieve hoop
In de laatste zaal popt het Klimaatmuseum op (naast het Wereld Natuur Fonds). Met als doel om de tentoonstelling, ondanks de zorgwekkende boodschap, toch met een gevoel van actieve hoop uit te lopen.

Allard Pierson
Oude Turfmarkt 127-129
1012 GC Amsterdam

Dinsdag t/m zondag
10:00-17:00 uur

30 augustus 2024 t/m 26 januari 2025

Dit project is een samenwerking met:
Meld je aan voor de nieuwsbrief! Dan ben je als eerste op de hoogte van de ontwikkelingen en activiteiten van het Klimaatmuseum.